iLAC VE ECZACiLiK GENEL MÜDÜRLÜGÜNÜN 26.04.2010 TARiHLi iTS DUYURUSU HAKKiNDA

BilindiGi gibi, 01.01.2010 tarihinde yürürlüGe giren ilaC Takip Sistemi’nde ortaya Cikan aksakliklar ve sistemin hayata geCmesine baGli olarak yaSanan sorunlar nedeniyle BirliGimiz tarafindan yapilan erteleme talebi ile ilgili olarak, SaGlik BakanliGi ilaC ve Eczacilik Genel MüdürlüGü, 02.03.2010 tarih 2010/12 sayili Genelge ile uygulamanin eczaneler aCisindan baSlangiC tarihini 16.05.2010’a ertelemiStir.
ilaC Takip Sistemi uygulamalari ile ilgili olarak, 22.04.2010 tarihinde yayimlanan aCiklamamiz ile, bu süreCte konunun ilgili taraflari ile yapilan görüSmeler ve sonuClari hakkinda ayrintili bilgi verilmiStir.

SaGlik BakanliGi ilaC ve Eczacilik Genel MüdürlüGü tarafindan yayimlanan “iTS GeCiS Sürecinde (16 Mayis – 1 Haziran 2010) Uyulacak Hususlar” baSlikli duyuru sonrasinda,16 Mayis 2010 tarihinden itibaren eczaneler tarafindan yapilmasi gereken uygulamalar ile ilgili aSaGida belirtilen konularda yeniden aCiklama yapilmasina gerek görülmüStür.

1) Türk Eczacilari BirliGi tarafindan hazirlanan, MEDULA Eczane Provizyon Sistemi, YeSil kart provizyon sistemi ve ilaC Takip Sistemi ile uyumlu olarak CaliSan TEBEOS Programi, 29.04.2010 tarihi itibariyle, talep eden tüm meslektaSlarimiza ücretsiz olarak ulaStirilmak üzere Bölge Eczaci Odalarina üye sayilari kadar gönderilecektir.

2) Uygulama 16.05.2010 tarihinden itibaren baSlayacaGindan, eczanelerce bu tarihe kadar karekod okuyucularinin temin edilmesi gerekmektedir. 22.04.2010 tarihli duyurumuzda, karekod okuyucunun SaGlik BakanliGi ilaC ve Eczacilik Genel MüdürlüGü tarafindan onaylanmiS olmasina dikkat edilmesi gerektiGi vurgulanmiStir. Bu aCiklama, Genel MüdürlüGün, 04.03.2010 tarihinde web sitesinde yayimladiGi “Karekod Okuyucu Temin Eden Firmalarin Dikkatine” baSlikli duyurusuna dayali olarak yapilmiS olup, Genel MüdürlüGün karekod okuyuculara resmi bir onay vermesi gibi bir uygulama söz konusu deGildir.

3) SaGlik BakanliGi ilaC ve Eczacilik Genel MüdürlüGü’nün “iTS GeCiS Sürecinde Uyulacak Hususlar” baSlikli duyurusu ile, 01 Mayis 2010 tarihi itibariyle eczanelere firmalar ve ecza depolari araciliGi ile hiCbir Sekilde karekodsuz bir ürün sevk edilmeyeceGi ve 01 Mayis 2010 tarihi itibariyle piyasada bulunan karekodlu ürünlerinin tamaminin sisteme kaydedilmiS olmasi gerektiGi de belirlenmiStir. Her iki uygulama da ilaC firmalarinin sorumluluGu dahilindedir. Duyuruda ifade edilen sisteme kayit iSlemleri ilgili firmalar tarafindan gerCekleStirilecek olup, bu konuda eczaneler tarafindan yapilmasi gereken herhangi bir iSlem bulunmamaktadir.

4) SaGlik BakanliGi ilaC ve Eczacilik Genel MüdürlüGünün 02.03.2010 tarihinde yayimladiGi 2010/12 Sayili Genelgede, ilaC Takip Sisteminin eczacilarin satiSlarina 16.05.2010 tarihine kadar kapali tutulacaGi ve bu tarih itibariyle eczacilarin satiS bildirimlerine aCilacaGi bildirilmiStir. Buna göre, eczaneler, 16.05.2010 tarihinden itibaren, ambalajinda karekod bulunan ilaClar ile, “iTS”, “Karekodlu”, “K.Kodlu”, “Karekod” ibarelerinin yer aldiGi ilaClari, karekodlarini sisteme okutup satiS bildirimi yaparak verecektir. 16.05.2010 tarihinden itibaren, bu ilaClarin kupür ve karekodunun kesilmesi söz konusu olmayacaktir.

Genel MüdürlüGün 26.04.2010 tarihli duyurusunda ayni uygulama “En geC 15 Mayis tarihine kadar, piyasada bulunan karekodlu ve kupürleri iptal edilmemiS olan ürünler varsa, firmalar bu ürünlerdeki kupürleri iptal etmelidirler. Kupür üzerinde bulunan “iTS”, “Karekodlu”, “K.Kodlu”, “Karekod iCermektedir” gibi ibarelerin tümü iptal olarak kabul edilecek ve bu tür ibareler iCeren kupürler 16 Mayis 2010 tarihinden itibaren kesildiGi takdirde ödenmeyecektir.” ifadesi kullanilarak yeniden vurgulanmiStir.

5) Ambalajinda karekod olmayip sadece kupür ve barkodu bulunan ilaClar iCin SaGlik BakanliGi tarafindan yayimlanan 2010/24 Sayili Genelge ile belirlenen GeCici 2D barkod uygulamasi ise BirliGimiz tarafindan gerCekCi ve uygulanabilir bulunmamaktadir.

BirliGimizin, bu konuda SaGlik BakanliGi ilaC ve Eczacilik Genel MüdürlüGüne yapmiS olduGu baSvuru sonucunda, SaGlik BakanliGi MüsteSari Sayin Nihat Tosun’un baSkanliGinda, 28.04.2010 CarSamba günü, ilaC ve Eczacilik Genel MüdürlüGü ve SGK yetkililerinin katilacaGi bir toplanti düzenlenmiStir. Talebimiz, eczaneler tarafindan herhangi bir stok bildirimi ve/veya mal aliS bildirimi yapilmaksizin, uygulamanin baSlayacaGi 16.05.2010 tarihinden itibaren, eczanelerde kalmiS olan karekodsuz ilaClarin, kupürü ve barkodu kesilerek geri ödeme kurumuna fatura edilmesine devam edilmesi ve bu ilaClarla ilgili mevcut uygulamanin, Yönetmelikte belirlenmiS olduGu gibi, 01.01.2011 tarihine kadar sürdürülmesidir. Bu önerimizin uygun görülmemesi durumunda 01.06.2010 tarihinde tüm eczacilar Bölge Eczaci Odalari koordinasyonunda eczanelerindeki karekodsuz tüm ilaClari ecza depolari üzerinden firmalara iade edecektir.

28.04.2010 tarihinde, konunun ilgili taraflari ile yapilacak olan toplantinin sonuClari, BirliGimiz tarafindan ayrica duyurulacaktir.

Tüm meslektaSlarimiza duyurulur.

TüRK ECZACiLARi BiRLiGi